2015. július 29., szerda

Izrael

Meg csak egy hete vagyok Izraelben, de annyi minden tortent es annyit tanultam azota, hogy valoszinuleg nem fogom tudni leirni egyenlore, foleg igy ekezetek nelkul, kolcsongeprol, a sivatag kozepebol. :)
De azert picit irok, most hogy gepnel vagyok, hogy ne aggodjon aki aggodna netan ertem...

Szoval most Izraelben a Negev sivatagban egy nagyon kedves kozossegben elek, ahol nehany masik utazoval egyutt onkenteskedunk, napi par ora munkaert cserebe itt lakhatunk es ehetunk ingyen, mikozben megismerjuk az itteni embereket, szokasokat, kajakat, sot heberul is elkezdtem vmicsket tanulni. Sajnos nem illimitalt az ido, ugyhogy igyekszem minel tobb mindent megismerni es kiprobalni. A munka neha nagyon erdekes, neha nagyon kemeny, fizikai munka. Epitunk a kozossegben dolgokat pl most az ovoda falat agyagbol, vagy keritest huzunk fel vagy hordozgatjuk a dolgokat, rendet kell rakni, sok az alapanyag de ez csak egy epulesben levo kis oko falu, szoval sok a tennivalo. Novenyeket termesztunk, ultetunk, van egy csomo kutya, macska, meg sivatagi novenyek es allatok mint kaktusz, gyikok, gekkok, kigyok es skorpio is akad.

The volunteers team :)
Nagyon nyugodt es bekes hely, a kozosseg mint egy nagy csalad, mindenki mindenkit ismer es szeret, igy elunk egyutt a sivatagban, es kozben szinte hihetetlen hogy par kilometerre innen bombazzak egymast a Gaza es Egyiptom hataran. Ejjel neha beleremeg az egesz haz a bombakbol idehallatszo tavoli zajokba. (Nagyon szep kis karavan felesegekben lakunk, mindegyikhez tartozik egy menedekhely is, ahova riado eseten menni kell, de meg nem volt soha riado es nem is szamitanak ra, itt nincs veszely).
Maga a termeszet gyonyoru, nem teljes sivatagban vagyuk, van zold is, foleg a kibutsok gyonyoruek, de a kopar sivatagnak is megvan a szepsege, a naplementevel ami itt kb minden nap csucspontja. Akkor gyulik ossze mindenki. Sajnos tul sokaig nem maradok itt, de nagyon orulok hogy van lehetosegem kiprobalni milyen itt az elet, egesz mas a sivatag hangulata mint amit eddig lattam, es az izraeli mentalitashoz is egyre kozelebb kerulok. :)

Kiddush



Mult penteken megunnepeltem az elso Kiddusht ami a pentek esti osszejovetel es ahol enekeltunk heberul, nagyon szep zene volt, es kis szertartas, aztan nagyon fincsi vegan kaja es sok sok mely es oszinte beszelgetes. Masnap Shabbat vagyis a hetvege amikor senki semmit nem csinal, minden zarva es buszok sincsenek. Azert en atstoppoltam a legkozelebbi Kibutsba, hogy megnezzem milyen is, hat eszmeletleg gyonyuru, majd rakok fel kepeket. Es a kibutsban lako emberek is olyan vendegszeretoek es nyitottak voltak, mindenrol meseltek es mindent megmutattak, legjobban azok a tortenetek dobbentettek meg mikor elmeseltek hogyan jarnak be a Beduinok a Kibutsba hogy ellopjak a teheneket, kecskeket.... Este pedig kimentunk a sivatagba kis tabortuzet raktunk es zeneltunk korulotte, nagyon szep volt, igazan orulok, hogy itt lehetek, meg akkor is ha kemeny
 a munka, koran keles van es egyenlore nem jutottam el a varosokba mint pl Jeruzsalem vagy Nazaret, de van meg idom, is jol esik tavol lenni a varos zajatol, a sivatagban, a semmi kozepen megis kevesbe van egyedul az ember mint egy varosban, ahol mindenki elmegy a masik mellett.
Jovo hetfotol majd eltunok 10 napra, egy meditacios helyre megyek, amire nagyon kivancsi vagyok es mar nagyon varom. Aztan meg nem tudom pontosan hova, de sok sok otletem van... :)

n
Napkelte és napnyugta- ez jelzi az időt a sivatagban.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése