2013. május 21., kedd

Peru magaslatain

Cuscobol irom ezt a bejegyzest, ragyogoan sut a nap, de mar hozzaszoktunk hogy mikor sotetedik lehul a levego es az osszes pulcsit fel kell huzni... Amugy gyonyoru ez a varos, rengeteg ter es szokokut es persze rengeteg turista....meg nem voltam a Machu Pichun de mar tervben van, csak iszonyatosan draga, deee a backpackers hostelben ahol most vagyunk, vannak sracok akik be tudtak logni az ejjel, es csomo tanacsot adtak ugyhogy meg az is megeshet hogy illegalisan es ingyen nezem majd meg a hires Inka Varost... :P
Najo, nem biztos hogy osszejon, meg meglatjuk...

Egyebkent miota Peruba ertunk nagy tavolsagokat tettunk meg, eloszor megismertuk a Perui Oceanpartot, Talarat es Negritost, majd elstoppoltunk Chiclayoig ahol par napot maradtunk, sose felejtem el a vasart ahol MINDENT de tenyleg mindent lehet kapni a hasznalt vasdaraboktol a gyumolcson at a levagott allatfejekig, es egyeb testreszekig MINDENT. Folytattuk a stoppolast Trujillon keresztul Limaig.
Peru fovarosa hatalmas, a kozlekedes borzalmas es veszelyes, minden draga es rengeteg az ember. Tovabbra sem tetszenek a fovarosok, Bogota es Lima is megviselt, Quito kisebb es nyugodtabb nem veletlebn hogy 1 honapot maradtam ott... :)
Lima utan pedig atszeltuk egesz Perut egy kamionon aki felvett minket, es Cusco fele ment ennek megorulve vele tartottunk.... 2 NAPON AT!!! Ugyanis kiterovel mentunk Cuscoba at Arequipan, Nascan (lattam a Nasca vonalakat majd kepet rakok fel valamikor nem olyan mint en kepzeltem, de tenyleg hihetetlen hogy a fenebe kerultek oda?!?) ezutan az ut durva resze kovetkezett mikor 4-5000 meteres hegyekben a pampa novenyzet es gyonyoru tajak kozott mentunk, csak mikor kiszalltunk a kamionbol es a magassag es a nyomas meg a ritka levego miatt szedultem alig kaptam levegot es azt hittem elajulok... igyekeztem tartani magam hiszen a tobbiek kevesbe ereztek 5 kamionsofor es Kike, ferfiak es mas testfelepitesuek mint en.... de egesz ejjel nem aludtam az oxigen hiany miatt... nehez elkepzelnem hogy vannak emberek akik ilyen magassagokban elnek... marpedig vannak.
 Ennek ellenere gyonyoru tajakat novenyeket es allatokat lattunk amik csak ezekben a magaslatokban csak a Perui hegyekben elnek, mint az Alpaka es a Vicuña es Condor... meg sose lattam ilyen elolenyeket elotte el valszeg tobbet nem is fogok...:)
Szoval ezekutan erkeztunk meg Cuscoba, most itt tartok felfedezest es dolgozgatunk minden nap a szallas es a kaja arat meg kell keresnunk szerencsere sok a turista ugyhogy tuleljuk... :) Talalkoztam mar amerikaiakkal, kanadaiakkal, nemet, francia, spanyol, lengyel, litvan, cseh, olasz, DE magyarokkal Quebec ota nem hozott ossze a sors... :D
De nem baj ritkak vagyunk a vilagban, igy a jo, mikor megkerdezik honnan jovok, es tagoltan elmondom, hogy ertsek, mindig meglepodnek azt mondjak WAOOO hogy kerulsz ide, es jon a kerdes ozon arrol milyen az orszagom a nyelvem a kulturam.... :)  En meg buszken tanitom meg az "EGESZSEGEDRE!" kifejezest mindenkinek.


1 megjegyzés:

  1. Nagyon irigyellek, és büszke vagyok arra amit látsz és elérsz. De azért 5 pasival utazgatni elég nagy könnyelműség.Tavaly Európa csúcsán nem gondoltam, hogy még magasabbra is eljut közülünk valaki, ott 4000 m közelében nem volt gond a légzés, de amikor gyalog hódítottuk meg a Triglavot, akkor én is rosszul voltam, pedig az csak 2000 m. Nagyon drukkolok, hogy lásd a Machu Pichut, és még azt is elnézem, hogy nem szabályosan teszed. Vigyázz magadra világcsavargó!

    VálaszTörlés